follow | dash







♥ Fatin Nabila ♥
The Admin :)


Assalamualaikum & hello everyone. I'm Nabila. This is a piece of my life story. Do leave your footprints & do visit again. Love you guys!




Tagboard
Leave Your Footprints Here !



CLICK FOR CBOX
Credits
Big Claps



© 2013 Template by Farahdini Original Blogskin from Syuhada Best Views by Google chrome . Tell Me if i don't credit you.

Older Post | Newer Posts
end of first year
Bermula pada September 2014 dan berakhir pada Jun 2015.

Alhamdulillah.

Macam tak sangka aku dah berjaya harungi hidup selama setahun berjauhan daripada keluarga demi menuntut ilmu fardhu kifayah.

Tak pernah sekali pun aku terfikir akan berhijrah dan jadi orang Johor yang tinggal di Pulau Pinang(Nibong Tebal). Walaupun hampir je aku tolak tawaran belajar dekat USM sebab jauh, namun syukur ke hadrat Ilahi sebab takdirkan aku berada di sana. Aku tak pernah sangka aku akan "berjalan" sejauh ni, menangis kesat air mata sendiri, Allah tempat bergantung nombor 1.

Tak dinafikan aku amat bersyukur bertemu dengan banyak insan kesayangan sepanjang perjalanan hidup aku. Sebagai ucapan terima kasih dan penghargaan, aku nak list-kan satu-satu nama yang dah bagi aku rasa nikmatnya friendship dalam hidup aku.

1. Addin dan Farasyid. 
Diorang dua ni aku kenal masa orientasi. Perkenalan yang amat pelik sebab kiteorang tak sama course, tapi sama school. Ceritanya aku duduk sebelah diorang masa kat dalam dewan utama. Tapi masa tu belum start borak sangat2. Pastu terpisah sebab bila bergerak pergi mana-mana mesti dengan Polymerians, Tapi nak dijadikan ceghita, ada satu sit kosong kat dalam auditorium sebab ada budak pergi tandas, then abang fasi, Chun Jan Bong suruh aku isi tempat kosong tu. Tup tup duduk lagi berjam-jam sebelah depa ni. Makin rapatlah jadinya. Alhamdulillah. (Rasanya aku pernah tulis pasal ni dekat update yang sebelum ni)


Addin si gigi besi


2. Dinie dan Husna.
Roommate aku. Kami bertiga sama school tapi berlainan course. Alhamdulillah, diorang ni banyak membantu dan ajar aku erti kesabaran. Ajar aku jadi lebih pendiam jugak. Sebab diorang tak sudi dengar aku membebel setiap masa. Haha. Disebabkan diorang aku sedar, buat orang lain bahagia lebih penting daripada sekadar membahagiakan diri sendiri.



3. Husni
Usrah-mate dan ex-palapes-mate. Sayangnya dia dah drop palapes. Kalau tak time palapes aku paling suka bila dia ada. Tapi nak buat cemana, huhu. Dia budak chemical eng, budak apex mara. Pandai dia ni. Dia sebenarnya kembar Husna, roommate aku tu.

Husni dan Husna.


4. Nisa Azalin
Course-mate. Gigi besi. Gadis bertudung labuh yang super hyper and ceria. Banyak cakap tapi bermanfaat. Gelagat dia tertidur dalam kelas masa sem 1 selalu menghiburkan hati. Lawak sangat, haha! Dia selalu merungut bila kena kacau dgn Beego. Kesian Haha

5. Laila
Course-mate jugak. Orang pertama yang lukiskan henna kat tangan aku. Terima kasih Laila!


6. Nadhirah
Palapes dan sama school. Dia baik je. Layan aku bercakap dengan sungguh ikhlas. I always wonder, how can someone be very soft yet strict at the same time? Itulah speciality seorang Nad. Hehe love you Nad.

Nad yg belakang tu


7. Afdhal
Course-mate, palapes-ians, johorean. 3 sebab tu kot yg menyebabkan aku rapat dengan dia. Dia suka selfie dan aku suka menyelit dalam selfie sesapa aje. Hahaha tak ke sewel? But thanks kat dia sebab selalu ingat utk ajak aku makan kalau dia nak keluar. Aku pun dah bosan dengan makanan kat kafe. Ada orang kata kiteorang kembar, sama ke? Hahaha *mohon girlfriend afdhal tolong jangan jeles dgn gambar ni okay



8. Ejad Junpei.
Course-mate Husni. Kawan aku punya roommate masa matrik. Haha Ejad ni very funny and made my day.



9. Bro Ajim
Susah nak describe la pasal dia ni. Dia ni one of the gang yang selalu ajak aku lepak makan kat luar (kadang-kadang diorang ni macam lupa aku ni perempuan kot) . Okay, setahun kenal dia ni, aku rasa macam nak kenalkan dia kat kawan baik aku, Afrina. Tapi he refused. So aku tak berani nak kata apa. Dia kalau marah aku takut sangat. Tapi macam mana pun aku suka kacau dia, Haha. Nasihat dia macam abang2. Sebab tu aku panggil dia bro kat sini. Budak hot, lelws sgt.

Ada ramai lagi actually. Tapi aku tak mampu nak listkan semua.

Overall team palapes, skuad tersayang. Korang adalah family aku. Terima kasih sebab terima aku yg cekedis ngade2 , kuat mental ni .

Few of polymerians yang mana rapat dengan aku jugak. Muah muah. Yang buat muka sombong walaupun dah satu sidang bersama tu boleh pergi gali kubur sendiri. Penat dah nak senyum. Haha *opss mencarut

Let the pictures tell the story ~ ~ ~








Done. 

Terima kasih untuk setahun ni kalian semua

Tak ada kata-kata yang mampu ungkapkan betapa beruntungnya aku dipertemukan dgn korang (atau mungkin korang yang lucky sebab jumpa aku, ehek ehek perasan)

Alhamdulillah.

Okay la, masa untuk sahur. Selamat bersahur semua xoxo


Nabila