follow | dash







♥ Fatin Nabila ♥
The Admin :)


Assalamualaikum & hello everyone. I'm Nabila. This is a piece of my life story. Do leave your footprints & do visit again. Love you guys!




Tagboard
Leave Your Footprints Here !



CLICK FOR CBOX
Credits
Big Claps



© 2013 Template by Farahdini Original Blogskin from Syuhada Best Views by Google chrome . Tell Me if i don't credit you.

Older Post | Newer Posts
Tolonglah faham

Frustration.

Setiap kali balik kampung, mesti ada mak cik yg akan tanya kat mak aku cenggini, "Anak awak belajar kat mana?" Mak pun selamba je jawab "matrik kat kuala pilah" . Nanti mak cik tu pun akan jawab, "ooohhh nak jadi doktor la ni..." Aku yg dengar ni pun terkejut beruk bagai nak gila. Whattaaaaaaaaaafishhh?!

Apa kaitan matrik dengan doktor? Haishhh. Fed-up sangat bila dah terlalu ramai orang salah sangka ingatkan matrik ni untuk budak pandai-2. Ni matrik la mak cik oi , bukan asasi. Kalau asasi tu yo laahh otak komputer punyo budak. ish ish

Not to say bebudak matrik ni tak pandai. Nope okay. (Yang tak pandainye aku sorang je actually) Hahai
Matrik actually fast track. Yup semua orang tahu. And ada jurusan sains and account je.
Semua jugak tahu rite? Then aku modul 1. Tapi semestinya sebab aku nak jadi doktor. Aku nak jadi benda lain. Yg tak ada kaitan dengan sains. Tak salah kan?

Huuuuuuu. Teruk jugak aku menahan malu bila my uncle belah mak tanya apa pointer masa ups. *Ujian Pertengahan Semester*

Ternganga mulut den nak menjawabnyo eh. Malu muko mano nak campak. Aihh. 
Tapi aku redhakan hati, jujur la jugek menjawabnya. Sorry la im really not that kind of person yg sorok2 bila keputusan buruk tapi bila keputusan baik sibuk nak canang kat semua orang.

 So walaupun keputusan den tak berapo baik, eden cakap jugak laa. My uncle tu pun macam faham je. Tapi dia suruh usaha keras lagi. Which buat aku rasa amat sangat touching dan bersemangat untuk amek exam. Tapi exam pspm dah tamat dah time tu. (teettttttttt) -..-
*segmen merapu*

Setiap hari dan detik aku terbayang balik masa tengah menjawab soalan exam, ada je satu-2 benda yg akan buat aku rasa stress yg maha bermaharajalela, dan rasa macam nak buat exam tu lagi sekali. Like seriouslyyyyyyyy gimme a second chance pleaseeeeeeeeeeeee .

**Huh penat jerit**

Sebelum mula exam Math, nmpak mentor aku datang kat kelas tempat aku jawab exam. Selamba aku lambai sambil panggil cikguuuuu. Dia pun acuh tak acuh je angguk. (Entah dia ingat aku ke tak, dalam hati aku cakap) Macam segan je. Tapi bila nak masuk kelas tu dia ckp "Good luck" dengan nada yg serius buat hati rasa **takutnyaaaa** cikgu ni macam bagi warning lah pulak. Mampus aku.

Sepanjang exam math tu aku dok terbayang muka En. Kadir je. Kalau tak dapat jawab tu dah terbayang muka En. Kadir duk membebel ranking practicum s1ap8 antara tercorot bla bla bla ...

Huh serius cuak. macam nak putus nyawa. dah la dia dah start ingat nama aku. Kejap panggil Fatin kejap panggil Nabila. Mampui laa. Selalunya bila dia panggil Fatin aku buat pekak je (sebab dalam kelas tu pun bukannya ada yg ingat nama aku Fatin, Hahaha) Untung tak ada dua nama? wutwut 
*segmen perasaan**

Ishhh berdebar pulak hati ni tiba-tiba. Bila teringat naik cuti ni ada MUET. Pastu dalam minggu tu dapat tahu keputusan PSPM. Ohmangai. Harap sangat dapat keputusan yg baik2. Aku dah usaha sehabis baik dan terlebih mampu dah untuk buat yg terbaik. Kalau tak dapat jugak, pasrah jela. 

Aku percaya pada ketentuan Allah. Usaha sudah, sekarang tinggal banyak-banyakkan doa dan tawakal je. Tu je yang aku mampu buat.

Kawan-kawan, doakanlah yg terbaik utk aku. ;(