follow | dash







♥ Fatin Nabila ♥
The Admin :)


Assalamualaikum & hello everyone. I'm Nabila. This is a piece of my life story. Do leave your footprints & do visit again. Love you guys!




Tagboard
Leave Your Footprints Here !



CLICK FOR CBOX
Credits
Big Claps



© 2013 Template by Farahdini Original Blogskin from Syuhada Best Views by Google chrome . Tell Me if i don't credit you.

Older Post | Newer Posts
Pertaruhan
Assalamualaikum. Hari ni dah 6 Ramadan! Alhamdulillah masih diberi kesempatan hidup oleh Allah S.W.T.

Sejak kebelakangan ni kan..aku asyik terfikir soal aku punya result upu. Hhaii risau pulak tetiba. Then hati kecil aku ni terasa...''bila semua perasaan ni akan hilang ek? Agaknya ada tak saat yang aku akan mungkin betul2 rasa selesa dan tak perlu risau byk macam sekarang ni?'' fuhh

Rasanya mmg takde la kan. Aku jawab sendiri. Hmmm

Hidup ni macam satu pertaruhan. Apa yg kita buat semuanya Percubaan yg Terbaik. Dan Allah Yang Maha Menentukan sama ada kita berjaya dapat apa yg kita hendak atau kita diberi jalan yg lain.

Sekarang ni aku tengah tunggu result upu untuk sambung belajar peringkat sarjana muda, in shaa Allah. Sebelum ni aku study dekat Matrikulasi Negeri Sembilan selama setahun dalam bidang Sains. Masa kat matrik aku ambil modul 1 means subjeknya sama macam masa kat sekolah : Math, Bio, Phy, Chem.

Dan kalau orang tanya aku mohon apa lepasni. Memang jujur aku akan jawab ''Polimer tapi tak tahu la dapat ke tak...." Haha 

Kenapa polimer?

Actually sebelum aku call kawan baik aku utk minta suggestion tentang course yg patut aku amek, aku mmg dah lama terfikir pasal course kejuruteraan polimer ni. Cuma masa tu setahu aku uitm je ada course ni. Tapi rupanya kawan baik aku tu cakap kat USM pun ada. USM tu mmg universiti impian la senang cakap. Kalau dapat kat sana mmg rezeki aku kot.

Wujudnya minat terhadap polimer actually sebab masa kat matrik baru aku sedar aku Kimia lebih daripada subjek lain. Major subject utk course polimer ni plak Kimia lha. 

Setiap kali exam masa kat matrik kimia aku dapat A kecuali masa final sem 2 dapat A-. Dlm byk2 subjek lain, subjek ni je yg aku paling konsisten. Sebab tu la aku mula terfikir nak cari course yg berkaitan kimia dan dalam masa yg sama ada peluang pekerjaan.

Huh panjang jugak aku membebel pasal polimer ni.. Hahahhaah

Tapi semuanya bergantung pada rezeki. Setiap kali selepas solat, aku akan mohon kat Allah agar bagi course yg terbaik utk aku. Sebab aku tak nak nti kalau aku doa nak polimer tapi tup2 tu bukan minat aku. So lebih baik aku serahkan segalanya kat Allah. Tentulah Allah Yang lebih mengetahui kan.

Aku percaya pada rezeki dan ketentuan-Nya , in shaa Allah.

-----The end------