follow | dash







♥ Fatin Nabila ♥
The Admin :)


Assalamualaikum & hello everyone. I'm Nabila. This is a piece of my life story. Do leave your footprints & do visit again. Love you guys!




Tagboard
Leave Your Footprints Here !



CLICK FOR CBOX
Credits
Big Claps



© 2013 Template by Farahdini Original Blogskin from Syuhada Best Views by Google chrome . Tell Me if i don't credit you.

Older Post | Newer Posts
Exam

Perkataan yang tak asing lagi dalam kalangan semua orang yg bergelar student, ialah EXAM. Bila tiba musim exam je, semua nampak “macam” rajin baca buku. Kalau tak exam, buku tu jeling sebelah mata pun tak nak. Tambah2 kalau buku rujukan tebal yang boleh buat (kalau terhempap orang boleh mengakitbatkan meniggal di tempat kejadian) xD

Okay tak nak buang masa. Sebenarnya tujuan asal aku nak tulis pasal exam ni ialah nak cerita pasal perkara2 Top 5 yang aku tak suka bila exam.

1. Bila cikgu kedekut sangat nak bagitahu apa yang keluar.
Hahaha. Ini kedengaran macam pelik. Tapi memang aku paaaaaaling benci kalau hal ni jadi. Bukan mati pun kalau cikgu bagitahu sikit je apa yang keluar kan? Apa salahnya. Tapi agak bengang la bila ada jenis cikgu yang langsung tak nak bagitahu. Bila perkara ni terjadi, automatically aku akan tak ada mood nak study. Biar keputusan aku teruk, padan muka cikgu tu! Haha

2. Bila ada yang siap cepat -,-''
Ini lagi lahhhh buat aku punya darah jadi mendidih macam cerek tengah menggelegak. Huh -,- *inhale* Biasanya perkara ni berlaku time exam maths lah. Budak cina kan otak kalkulator semuanya, jadi belum sampai setengah jam lagi diorang dah complete semua soalan. Padahal aku separuh pun belum habis jawab lagi soalan objektif tu. Siap ada yang tinggal2 lagi sebab tak tahu. Pffttttt. Macam mana diorang boleh sedap2 tidur pulak?! Tolonglah aku keee, ada manfaatnye jugak, hehe. Sampai ada satu tahap, sorang budak cina tu (sebab dah siap cepat sangat) , daripada dah tidur, bangun balik, tidur lagi, bangun balik ; pun masa exam tak habis2 lagi. Serius aku nak tergelak tengok muka dia sebab jelas kelihatan wajah keboringan dia! HAHAHAHAHA. Tulah, pandai sangat pun "susah" jugak XD



3. Antara perkara lain yang saya tak suka time exam : Orang yang hobinya MENIRU.
Tetttttttt. Isu sensitive sikit ni. Tapi aku tak takut kena saman pun XD Alright. Soalan saya yang pertama kepada si peniru.. Buat apa nak meniru? Apa yang bestnya meniru? Seronok ke dapat result gempak hasil meniru orang lain? Mana awak letak akal yang sepatutnya digunakan semasa exam? Dan sampai bila awak nak teruskan amalan buruk ni? Tak penat ke bohong diri sendiri? Awak, manusia memang tak nampak, tak tahu…Tapi ingat.. Allah nampak, dan Allah tahu awak buat. Sedangkan yang dalam hati pun Allah tahu, apatahlagi yang terang2 kita buat. ;) [Gambar kat bawah ni contoh kalau kita cuba nak meniru pun, kawan kita bukan dapat membantu kan. So, tak payah meniru. Chill je :{D]



4. Tak suka bila ada orang lalu lalang.
Okay. Kalau orang tu sekadar lalu sahaja tak jadi masalah. Tapi kalau lalu sambil menyumbangkan suara yang sangat amat sumbang tuu, sangat menghibakan hati aku okay -.- Kita tengah ye ye brainstorm-ing nak cari jawapan, sekali ada hamba Allah lalu, “HAHAHAHAHA bla bla bla bla!!! ”, dah la suara macam kambing, lagi2 budak lelaki. Haishh, tolonglah senyap!



5. Bila cikgu cakap masa nak tamat.

Cikgu : Masa tinggal lagi sepuluh minit.
Student : Sssssshhhhhhh…(suara macam mengeluh tanda takut sebab masa dah nak habis)

Lulz~ I hate that noisy, annoying voice. Like seriously? Senyap je dah lah. =oo= Kalau dah tahu masa tinggal sikit, teruskan jelah buat. Tak payah buat bising.. Bila buat ssshhh macam tu kan dah membazir 10 saat. 10 saat amat berharga tau! Siapa nak bagi 10 saat free2?? Hehe ;3




=,=''